Varans skick

Varan ska returneras i originalförpackning och med alla tillverkaretiketter och äkthetsintyg på plats, dvs. i väsentligt oförändrat skick. Produkten måste vara i skick att kunna säljas på nytt. Vid godkänd reklamation ersätter SE Optik kunden för eventuell returfrakt. Vid eventuell tvist följs Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Processen

  1. Kontakta vår kundservice (info@seoptik.se). Vi ger dig en specifik adress för returnerade produkter.
  2. Produkten måste returneras oanvänd, i originalförpackning och med alla tillverkaretiketter och äkthetsintyg på plats. Produkten måste vara i skick att kunna säljas på nytt.
  3. Alla returer inspekteras vid ankomst och återbetalningar utbetalas endast förutsatt att varorna är i originalskick.
  4. Vänligen se till att paketera produkten väl, vi tar ej ansvar för produkter som skadats under leverans. Se till att du får ett intyg på att paketet är skickat och att paketet skickas signerat.
  5. För glasögon/solglasögon med recept kan byte göras om styrkan på glasen inte är densamma som du angivit i din beställning. Notera att det kan ta några dagar att vänja sig vid ett par nya glasögon. Detta gäller även nya glasögon som har samma styrka som du haft tidigare.
  6. Notera att eventuell fraktkostnad för din ursprungliga beställning inte är återbetalningsbar. Frakten av utbytta produkter bekostas av dig som kund.

Återbetalning av returnerad vara

Godkänd retur återbetalas inom 10 arbetsdagar. Eventuella återbetalningar görs vid fakturabetalning i första hand till uppgett personkonto. Vid kortbetalning förs pengarna tillbaka på det kort (dvs. det konto som är kopplat till kortet) som du utfört köpet med.